Evalueren en optimaliseren

 

Je hebt een website, bent online actief, maar je wilt natuurlijk wel weten of jouw inspanning, jouw investering, ook daadwerkelijk je doelgroep bereikt en of dit aanslaat bij jouw doelgroep. Je hebt je doelen hopelijk duidelijk, maar hoe ga je dit meten? En wat ga je meten?

Allereerst zorg je ervoor dat je de juiste tools voor analyse ter beschikking hebt. Google Analytics komt waarschijnlijk als eerste in je op, maar mocht jij om een of andere reden liever niet GA gebruiken dan zijn er gelukkig alternatieven (WP statistics, Jetpack…) En ook kan je per Social Media kanaal al heel veel statistieken bekijken.

En wat ga je dan meten? Dat verschilt natuurlijk per persoon, misschien wil jij wel weten waar je bezoeker vandaan komt, welk apparaat ze gebruiken of heb je liever inzicht in het gedrag van ze op je website. Heel veel is terug te vinden in de verschillende tools en een maandelijkse rapportage hiervan kan je al heel veel verder helpen om jouw doelen te bereiken.

Wat ik zoal meet heb ik ook voor je op een rijtje gezet…Zo kan ik optimaliseren, aanpassen, en leer ik mijn doelgroep nog beter van dienst te zijn. Hulp nodig!? Geef maar een gil!

Heb je hulp nodig bij de ontwikkeling van je website? Kijk hier voor meer informatie.